×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
منصور حقیقت‌پور: علی لاریجانی برای وحدت با اصولگرایان مشکلی ندارد

منصور حقیقت‌پور: علی لاریجانی برای وحدت با اصولگرایان مشکلی ندارد
رویداد۲۴ خبرگزاری مهر با منصور حقیقت‌پور، فعال و کنشگر سیاسی درباره انتخابات پیش‌رو گفت‌وگو کرده است.

 بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

متأسفانه مقامات مسؤول، راهبردی برای افزایش رقابت و مشارکت ننوشتند و برنامه‌ای هم اعلام نکردند. همین امر نیز موجب شد تا بسیاری از مشاهیر و بزرگان ما ثبت‌نام نکنند؛ بسیاری از افرادی که می‌توانستند بیایند و در حرفه‌ای و عقلانی‌کردن مجلس نقش ایفا کنند، حاضر نشدند ثبت‌نام کنند.

شورای نگهبان می‌تواند جبران کند و اجازه دهد تعداد بیشتری تأیید صلاحیت شوند تا جریانات سیاسی موجود در کشور بدانند کاندیدا و نماینده دارند و می‌توانند لیست بدهند؛ در این صورت مشارکت بالای ۵۰ درصد رقم خواهد خورد؛ باید توجه داشت که ما در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که در همسایگی ما، ۸۸ درصد در انتخابات چند ماه قبل شرکت کردند.

طیف بزرگان اصلاحات، خصوصاً افراد شناسنامه‌دار و ریشه‌دار در اصلاحات، اراده بر مشارکت دارند و امیدوارم دوستان جوان ما هم در اصلاحات قائل به این مشارکت باشند؛ از سوی دیگر امیدوارم شورای نگهبان دامن محبت خود را فراخ‌تر کند تا این عزیزان هم بتوانند، ورود پیدا کنند؛ اگر از همین جریانات منتقد نظام، ۲۰ تا ۳۰ نفر در داخل مجلس داشته باشیم، به نفع نظام است.

ما یا باید انتقاد را در «کف خیابان»، مشاهده و هزینه پرداخت کنیم که در شأن ما و این نظام نیست، یا باید منتقد را «پشت تریبون» بیاوریم تا با رعایت چارچوب، قواعد منطقی و درست، موضع خود را بیان کند. باید به مخالفان خود اجازه دهیم وارد مجلس شوند.

مخالفینی که قانون اساسی ما را قبول دارند، ولایت فقیه را قبول دارند و بعضاً دارای ظرفیت‌های ایثارگری در این کشور بودند و الان منتقد ما هستند، چه اشکالی دارد وارد مجلس شوند؟

بسیاری از جوانان که از کشور رفتند، وطن خود را دوست دارند؛ من به عنوان مدیر، بد عمل کردم که او رنجیده شده و از کشور بیرون می‌رود؛ این‌ها وطن‌فروش و تارک وطن نیستند. این‌ها هر کجای دنیا باشند، اسم ایران بیاید، قلب‌شان می‌تپد.

من آقای لاریجانی را فراجناحی و فراسیاسی می‌دانم؛ من می‌خواهم بگویم که وی اصولگراست اما اصولگراهای تنگ‌نظر، آقای لاریجانی را قبول نمی‌کنند؛ ما را نیز قبول نمی‌کنند.

 لاریجانی می‌تواند تمام جریانات غیر تند سیاسی را همراهی کند. بحث درباره اینکه در آینده این‌ها (اعتدالیون و سایر طیف‌های سیاسی) می‌توانند ائتلاف کنند، فعلاً زود است.

لاریجانی برای وحدت با اصولگرایان مشکلی ندارد. وی تمام دوستان خود را ترغیب کرد که ثبت‌نام و مشارکت کنند.

مجلس انقلابی اگر کارآمد باشد، برای مردم خوب است و گرنه اگر عنوان انقلابی را یدک بکشیم اما مشکل مردم و گرانی را حل نکنیم، کارساز نخواهد بود. از طرف دیگر نظارت مجلس بر دولت ناکافی است؛ اگر نظارت ما بر دولت کافی بود، برخی سوءاستفاده‌ها رخ نمی‌داد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.