×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر از قطر، شروع بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نگاه کارشناسان و اهالی فوتبال در قاره آسیا را بار دیگر به خود معطوف کرده است تا همه چیز در این صنعت به کشوری معطوف شود که حدود یک سال پیش میزبان تورنمنت جام جهانی ۲۰۲۲ بوده است.

تجربه میزبانی قطر در تورنمنت جام جهانی باعث شده تا آنها با تجربه‌ای بیشتر برای پوشش رقابت‌های جام ملت‌های آسیا عمل کنند. همچنین شناخت آنها نسبت به وضعیت فوتبال آسیا نیز کامل‌تر از قبل شده که در پرسش و پاسخ با خبرنگاران قطری محسوس است.

«محمد ناصر» خبرنگار خبرگزاری قطر در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به این رقابت‌ها در خصوص شرایط تیم‌های مدعی قهرمانی صحبت کرد:

قطر پخته‌تر میزبانی می‌کند

خبرنگار کشور قطر درباره تعریف و تمجید بسیاری از سرمربیان و بازیکنان حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا درباره میزبانی کشورش گفت: خوشحالم چنین جملاتی از زبان آنها جاری می‌شود. تجربه جام جهانی ۲۰۲۲ نشان داد سرمایه گذاری در صنعت ورزش کمک ویژه‌ای به بخش‌های مختلف کشور از جمله فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی می‌کند. بسیار پخته‌تر از قبل رفتار می‌شود که امیدوارم تا پایان جام ادامه داشته باشد.

دفاع از قهرمانی برای قطر دشوار است

ناصر در پاسخ به اینکه آیا شرایط تیم ملی قطر نشانه‌هایی از دفاع از قهرمانی‌اش همچون ۲۰۱۹ دارد، گفت: هدف اصلی درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ بود اما متأسفانه این اتفاق رقم نخورد. حالا تیم ملی قطر با تمام اتفاقاتی که در چند ماه گذشته داشت قطعاً می‌خواهد نمایش مطلوب به عنوان مدافع قهرمانی داشته باشد.

او در ادامه گفت و گویش با خبرنگار مهر، راجع به تأثیر حضور کوتاه مدت کارلوس کی روش و سپس قطع همکاری با او تصریح کرد: کی روش قطعاً یکی از مربیان بزرگی است که روی نیمکت قطر نشست اما فلسفه‌اش را کسی دنبال نمی‌کرد. او دیدگاه‌های متفاوتی داشت که احتمالاً طرفداری روی نیمکت نداشت. من فکر می‌کنم مارکز لوپز با توجه به شناخت عمیق و طولانی‌اش از فوتبال قطر می‌تواند کمک ویژه‌ای به نسل باتجربه کند. با این حال باید بگویم کار برای تکرار قهرمانی سخت است.

قهرمان از بازی اول چشمک می‌زند

تعبیر جالب ناصر درباره مدعیان قهرمانی جالب بود. او در پاسخ به اینکه چه زمانی می‌توان درباره مدعیان قهرمانی صحبت کرد گفت: فقط دو سه روز دیگر باید صبر کرد! وقتی بازی‌های اول مدعیان تمام شود می‌توان چشمک آنها به جام قهرمانی را دید!

خبرنگار خبرگزاری قطر تاکید کرد: تاریخ می‌تواند اسم‌هایی را به شما بدهد اما شاید این آمار دروغ هم به شما بگوید. باید دید اهداف هر فدراسیون که در مغز سرمربی آن تیم ملی جاری است چه نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت.

بازیکنان تیم ملی ایران شاخص‌های قاره هستند

او درباره شناخت خود از تیم ملی ایران یادآور شد: شما نمی‌توانید هیچ کجای پرجمعیت‌ترین قاره دنیا دروازه بانی مثل علیرضا بیرانوند پیدا کنید. تجربه بین‌المللی نفراتی چون طارمی، حاج صفی، آزمون و انصاریفرد قطعاً آنها را شاخص‌ترین تیم باتجربه در دنیا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.