×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، صمد مرفاوی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران که سال ها برای استقلال بازی کرده و تجربه حضور در جام ملت های آسیا را هم دارد، در گفت و گو با خبرنگار مهر نسبت به موفقیت تیم ملی در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا ابراز امیدواری کرد.

با تجربه ها کار گشا خواهند بود

شرایط تیم ملی با توجه به نفرات با تجربه ایی که دارد خوب است و اعتقاد دارم تجربه آنها می تواند در قطر کارگشا باشد، تیم ملی از لحاظ روحی و روانی هم در وضعیت خوبی قرار دارد فشارهای حاشیه ایی روی تیم نیست و شاهد یک تیم یک دست هستیم که با تمرکز و آرامش می تواند نتایج خوبی را کسب کند.

خط دفاع نیاز به تمرکز دارد

تیم ملی کشورمان در خط هافبک و حمله مشکلی ندارد و بازیکنانی در خط حمله وجود دارند که قابلیتهای بالایی دارند و می توانند در لحظه نتیجه را به سود تیم ملی تغییر دهند. در خط هافبک هم بازیکنان خلاقی داریم که می توانند از تجربه و خلاقیت خود استفاده کرده و مهاجمان را در موقعیت گل قرار دهند. درون دروازه هم سه سنگربان شایسته داریم که از بهترین های لیگ برتر هستند و کادر فنی نگرانی بابت دروازه ندارد. اما تنها نگرانی اهالی فوتبال خط دفاع تیم ملی است که باید مدافعان ما تمرکز لازم را داشته باشند و به هماهنگی کامل رسیده باشند. تیم هایی چون کره و ژاپن بازیکنان سرعتی دارند که برای ما دردسرساز خواهند شد و امیدوارم کادر فنی در خط دفاع به یک ترکیب ایده آل دست پیدا کرده باشد.

سرمربی پاسخگو خواهد بود

در اینکه چند نفر از بازیکنان تیم ملی میانگین سنی بالا دارند شکی نیست اما باید بپذیریم از تجربه بالایی هم برخودار هستند که بطور حتم برای تیم ملی مفید بوده اند که کادر فنی آنها را انتخاب کرده است. باید به تفکرات عقاید و سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. ضمن اینکه قلعه نویی به عنوان نفر اول تیم ملی پاسخگوی نتایج تیم خواهد بود . همه دارای یک تفکر و سلیقه نیستند و شاید من هم به بعضی مسایل انتقاد داشته باشم اما یادمان باشد تیم ملی الان در قطر حضور دارد و باید همه از مجموعه تیم ملی حمایت کنیم. همه باید دست به دست هم دهیم و از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم تا بعد گذشت ۴ دهه یکبار دیگر به قهرمانی برسیم.

عجله در جوان‌گرایی نداشته باشیم

برای تغییر نسل در تیم ملی نباید غیرحرفه ایی عمل کنیم ، جوان‌گرایی نیاز به برنامه ریزی دقیق و اصولی دارد بازیکنان حال حاضر از تجربه اشان در جام ملتهای آسیا استفاده خواهند کرد و نمی توانیم از بازیکنان جوانی استفاده کنیم که میدان بین المللی ندیده اند ، بطور حتم بعد از پایان جام ملتها چند بازیکن تیم ملی خداحافظی خواهند کرد و به جام جهانی نخواهند رسید بنابراین آن زمان وقت آوردن بازیکنان جوان است تا در بازیهای مقدماتی و تدارکاتی حضور داشته باشند تا بتوانند تجربه بین المللی کسب کرده تا آماده حضور در جام جهانی شوند ،برای جوان‌گرایی باید عجله نداشته باشیم منطقی عمل کنیم و به کادر فنی زمان دهیم تا جوانان مورد نظر را به تیم ملی دعوت کنند تا در آینده یک تیم ملی جوان و انگیزه و پر انرژی داشته باشیم

مهاجمان از تک موقعیت ها استفاده کنند

بعنوان مهاجمی که سالها در تیم ملی بازی کرده ام از مهاجمان تیم ملی که بسیار پخته و باتجربه هستند می خواهم در این تورنمنت حساس که نیاز شدیدی به قهرمانی در آن داریم از کمترین موقعیتها استفاده کنند و آنها را به راحتی از دست ندهند ، در این تورنمنت ها که تیمها با آمادگی کامل به میدان میآیند نباید هیچ موقعیتی را از دست داد ، در این تورنمنت ها تیم های درجه ۲و ۳ خطرناک هستند چون اگر گل بزنند در لاک دفاعی فرو رفته و گلزنی به آنها سخت خواهد شد بنابراین از مهاجمان می خواهم که از تک موقعیت ها استفاده کنند تا بتوانیم به هدفمان که قهرمانی در جام ملتهای آسیا است دست پیدا کنیم

امیدوارم بعد از ۴۸ سال قهرمان شویم

تیم ملی کشورمان سالهاست که در حسرت قهرمانی مانده است و نتوانستیم بعد از انقلاب به قهرمانی برسیم ،در این دوره شرایط تیم ملی خوب است حاشیه وجود ندارد و بازیکنان بدون استرس و فشار می توانند با آرامش بازی کنند و به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند ، این تیم با بازیکنان با تجربه آیی که دارد اگر بتواند نکات فنی را در زمین پیاده کند بطور حتم به قهرمانی برسد

کنار دریاچه می خوابیدیم

دوست ندارم دوران حضور خودم در تیم ملی را با الان مقایسه کنم چون هر دوره شرایط خاص خودش را دارد ، یادم هست در زمان ما یک رستوران کنار دریاچه آزادی بود که با دیگر بازیکنان آن را آماده کرده و به خوابگاه تبدیل کردیم و اردو را در آنجا برگزار می‌کردیم ولی الان شرایط با زمان ما تفاوت های زیادی کرده و مقایسه دوران گذشته و حال منطقی نیست. باید فوتبال ما و تدارکاتش به روز باشد تا شاهد موفقیت تیم ملی باشیم.

شکست مقابل عربستان تلخ بود

در دو دوره جام ملتها حضور داشتم و در آن دو بار حضورم نتوانستیم به قهرمانی برسیم ، شکست مقابل عربستان تلخ ترین خاطره ام بود چون اگر پیروز می‌شدیم به فینال راه پیدا می‌کردیم اما با گلی که ماجد عبدالله به تیم ملی کشورمان زد از رسیدن به فینال باز ماندیم و این شکست برای من خیلی تلخ بود در دوره بعدی هم تیم بسیار خوبی داشتیم که با اتفاقاتی که در دیدار برابر ژاپن رقم خورد از دور مسابقات حذف شدیم اما این دوره یک نکته جالب داشت که آنهم این بود که علی پروین سرمربی بود که در سه دیدار با یک ترکیب تیم ملی به میدان رفت و هیچ تغییری در ترکیب بوجود نیامد و با همان ترکیبی که شروع کردیم با همان ترکیب هم حذف شدیم.

علی پروین نگاه رنگی نداشت

در دوره ایی که پروین سرمربی تیم ملی بود هرگز نگاه رنگی به تیم ملی نداشت و هرگز به خاطر اینکه خودش سالها بازیکن و سرمربی پرسپولیس بود تعداد بیشتری از بازیکنان تیم ملی پرسپولیسی نبودند. پروین هرکسی را که آماده بود دعوت می‌کرد و بازیکنان آماده را در ترکیب اصلی قرار می داد و برایش مهم نبود که بازیکنان آماده در استقلال یا پرسپولیس بازی می کنند یا تیمی دیگر.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.