×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران: مردم در فشارند، اما این‌ها در برابر نقاط قوت اندک است

حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بزرگ‌ترین موافقان قتل عام ده‌ها هزار زن و کودک در غزه، همان‌ها هستند که مخالف رای دادن مردم ایران هستند. حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (۲۰ بهمن) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با تبریک ایام مبعث پیامبر اکرم (ص) و دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تعظیم این حادثه و تحول بزرگ، گفت: در سالگرد انقلاب اسلامی یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که چه عواملی باعث شد امروز با وجود توطئه‌های بزرگی که علیه انقلاب شده، ۴۵ سالگی این رویداد بزرگ را ببینیم.

بنا بر این گزارش بخش‌هایی از اظهارات مقدم فر را در ادامه می‌خوانید:

*مقام معظم رهبری که فرمودند همان عوامل و پیدایش و پیروزی انقلاب، عوامل بقا و دوام انقلاب است، به سه عامل رهبری امام، مردم ایران و مکتب اسلام در پیروزی انقلاب اشاره کرد. در کنار این سه مولفه ساختاری، دو عامل دیگر هم هست که دشمن نیز همان دو را هدف قرار داده است: ایمان و امید که هر دو در پیروزی نقش اساسی داشتند.

*دشمنان هم این انقلاب را انقلابی به نام خدا می‌دانند که خدامحور است و مردم با دست خالی و فریاد الله اکبر توانستند رژیم سرتا پا مسلح را که ژاندارم منطقه محسوب می‌شود، در این سرزمین پایان ببخشند. ایمان به «من کان لله کان الله له»؛ یعنی اگر همه چیز را در اختیار خدا قرار دهیم، خدا هم جبران خواهد کرد و همانگونه که ما را در پیروزی انقلاب یاری کرد، امسال هم سالگرد انقلاب را جشن می‌گیریم.

*ایمان به شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب و از همه مهم‌تر شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» موجب شد تا علی غم همه توطئه‌های دشمنان، برای اولین‌بار طعم شیرین استقلال را در این کشور بچشیم.

*آمریکا و شوروی و ده‌ها کشور، دیوانه‌ای به نام صدام را را به جان ما انداختند، اما در برابر جنگ و تحریم فائق شدیم و این مرهون ایمان و ایستادن پای استقلال کشور بود. می‌خواستند ایران عزتمند را وادار کنند استقلال را پای منافع پوچ کشور‌های سلطه به فروش برساند و سازش را بر مقاومت ترجیح دهد، اما دیدیم در این ۴۵ سال امام و خلف صالح‌شان مقام معظم رهبری انقلاب را براساس همان اصول پیش بردند و نگذاشتند خواب آن‌ها که ایران را تحت سلطه نظام استکبار می‌خواستند، تعبیر شود.


بیشتر بخوانید: مشاور فرمانده سپاه: نظام اسلامی در سایه تدبیر رهبری در اوج اقتدار است


 *جمهوری اسلامی نظام برخاسته از انقلاب اسلامی، صادقانه و در عمل نشان داده به مردمسالاری دینی معتقد است و برای آحاد مردم نقش سرنوشت‌ساز قائل است و این را حق آن‌ها و تکلیف و وظیفه می‌داند، گفت: برگزاری چهل انتخابات نشان دهنده همین صداقت است و امروز هم مردم در معرض آزمایش دیگری در این صحنه هستند.

*توطئه‌های دشمنان توهم نیست و سال‌ها ما را به توهم توطئه متهم می‌کردند، اما این ۴۵ سال نشان داد که انقلاب اسلامی دچار توهم توطئه نشد و توطئه را با گوشت و پوست خود لمس کرد و برای خنثی سازی آن چه جان‌های پاکی تقدیم شد و این فداکاری‌ها موجب نشد انقلاب اسلامی مسیرش کند شود.

*متأسفانه برخی کشور را در سراب خوشبینی به دشمن معطل نگه داشتند و دستاوردی کمتر از هیچ در کارنامه خودشان به جا گذاشتند و در بزنگاه ضربه نهایی را از دشمن خوردند؛ این تجربه برای ملت ما ثابت شد که راه پیشرفت انقلاب اسلامی از استقلال و افزایش قدرت بازدارندگی و در یک کلمه ایران قوی می‌گذرد. 

*تجربه این روز‌های عراق، یمن، لبنان و غزه نشان داده باید به این هم‌سرنوشتی ایمان بیاوریم؛ عمق استراتژیک انقلاب اسلامی برای مردم برکاتی داشت و منجر به تضعیف دشمنان مشترک ما از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است. باید به این سیاست راهبردی رهبرمان اعتماد داشته باشیم تا هم ملت ما و هم سایر ملل مسلمان طعم پیروزی‌های متعدد را بچشند.

*ما ضعف و قوت‌هایی داشتیم، اما راهی که پیمودیم درست بوده است؛ در کنار دشمنی‌های مستمر، ما دچار برخی مشکلات در داخل از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی هستیم و این از نقاط ضعف و آسیب‌های ماست که ریشه در دشمنی‌ها و ریشه در ناکارآمدی‌ها دارد. مردم هم در فشارند و گلایه‌های برحقی دارند، اما باید توجه کنیم این آسیب‌ها در برابر نقاط قوت اندک است، ولی باید مسئولان در برابر مردم فوق طاقت‌شان بکوشند تا بر مشکلات غلبه کنند.

*نفوذی‌ها، ناکارآمدی‌ها و بی عرضگی‌ها و فشار دشمن از سوی دیگر، اما باید تلاش کرد فشار را از دوش مردم برداشت. مردم هم توجه کنند علت دشمنی‌ها نه برای برطرف کردن این مشکلات بلکه برای ازبین بردن نقاط قوت است لذا عوام و خواص نباید اسیر توطئه دشمن و تبلیغات سوء آن‌ها شوند؛ البته مردم عزیز ما سر بزنگاه‌ها نشان دادند اهل صبر و بصیرت‌اند و در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و هم مشارکت پرشور در انتخابات دشمن را به خاک سیاه خواهند نشاند.

*امید به اینکه خدای این دهه، خدای دهه شصت است و مردان در میدان‌های انقلاب آماده‌اند و خداوند اجر کسانی که در راه خدا، مال و جان خود را احسان می‌کنند، ضایع نمی‌کند. امید به شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری دشمن که بارقه‌های آن را در غزه دیدیم، امید به اینکه خمینی کبیر گفت این همه از نتایج سحر است و ما در امید طلوع خورشیدیم. خدای امروز خدای ۲۱ بهمن است که قلب امام را آنقدر سرشار از امید کرد که با فراخوان مردم به شکستن حکومت نظام، پیروزی را تثبیت کرد.

*حق انتخاب ایرانیان برای سرنوشت‌شان از دستاورد‌های بهمن ۵۷ است و دشمن هم مخالف آن است؛ مشکل اصلی دشمنان استقلال و حق تعیین سرنوشت مردم است. میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری کردند و با به کارگیری جاسوسان و نفوذی‌ها در تلاش‌اند مردم پای صندوق نیایند، چراکه دشمنان قسم خورده ما مثل اسرائیل کودک کش و آمریکا، دلشان برای ما نسوخته بلکه استقلال ما را نمی‌خواهند؛ هویت ایرانی اسلامی ما را نمی‌خواهند و طی ۴۵ سال گذشته مردم نشان دادند نه به ارتجاع و دیکتاتوری گذشته برمی‌گردند و نه تن به آشوب و تجزیه می‌دهند و این مردم اجازه بازگشت به قبل ۵۷ را نخواهند داد.

*امروز میدان غزه، نمایشگر بزرگ حق و باطل است و همه افکار عمومی به آن اذعان دارند. مخالفان ۲۲ بهمن وانتخابات هم در این صحنه ببینید کدام سو ایستادند؛ بزرگترین موافقان قتل عام ده‌ها هزار زن و کودک در غزه همان‌ها هستند که مخالف رای دادن مردم ایران هستند. وقتی دشمن دعوت به رای ندادن و راهپیمایی نرفتن می‌کند، جبهه باطل همانجاست.

*خواص جامعه و افراد موثر در هر قشر و صنفی بدانند در معرض امتحان بزرگی قرار دارند و بخاطر این اثرگذاری نباید منفعل شوند و به تردید بیفتند و این خواست دشمن است؛ امروز خواص در معرض امتحان‌اند و صحنه انتخابات صحنه هماوردی دشمن شده است که یک طرف نظام اسلامی و یک طرف جبهه اسکتبار است.

*دشمن می‌خواهد خواص در باور‌ها دچار تردید شوند؛ امروز باید به میدان بیایند و به قول شهید بشتی آبرو برای انقلاب گذاشت. نباید از شماتت‌ها ترسید و اگر بتوانید یک رای اضافه کنید، تودهنی به دشمن است و امروز بدانند این صحنه، صحنه جهاد است، چون مقابل ما دشمن قرار دارد و امروز مقابل ما در انتخابات دشمن است و دشمن نمی‌خواهد انتخابات پرشور باشد پس حضور در ۲۲ بهمن و انتخابات جهاد فی سبیل است.

*باید به تکلیف و وظیفه خودمان عمل کنیم و خواص تلاش کنند همه پای صندوق‌های را بیایند. امام می‌فرمودند گاهی رای ندادن و عدم مشارکت در بین بالاترین گناهان کبیره است؟ این سخن امام بخاطر همین آثاری است که انتخابات دارد. انتخابات هم در بعد داخلی اقتدار آفرین و کمک به مسئولان است و هم در بعد بیرونی یعنی دشمن را از طمع دور کردن پس مشارکت نکردن بالاترین گناه کبیره است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.