×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
جبارکوچکی نژاد با ۴۵ هزار رای به عنوان نفر اول حوزه انتخابیه رشت و خمام به مجلس راه یافت / تعداد کل واجدین شرایط رای: ۷۴۲ هزار نفر

 نتایج رسمی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان یازده حوزه انتخابیه آستارا، رشت و خمام، آستانه اشرفیه، رودسر و املش، بندر انزلی، تالش، رضوانشهر و ماسال و دو حوزه رودبار و صومعه سرا، شفت و فومن، لاهیجان وسیاهکل و نیز لنگرود اعلام شد.

انتخابات مجلس

رویداد۲۴ ایرنا: دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جبارکوچکی نژاد با ۴۵ هزار ۶۱۴ رای معادل ۲۸.۸۸ درصد آرا ماخوذه، مهدی فلاح با ۳۴هزار و ۶۸۲ رای حدود ۲۱.۹۶ درصد کل آرا و محمدرضا احمدی سنگری با ۳۲هزار و ۲۷۳ رای معادل با ۲۰.۴۳ درصد آرا ماخوذه به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه رشت و خمام به مجلس دوازدهم راه یافتند.
 
جواد شفیعی ثابت افزود: ابراهیم نجفی اسپیلی با ۱۷هزار و ۴۹۰ رای معادل ۵۳.۵۸ درصد آرا منتخب مردم در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و محمد علیجانی شوکی با ۱۸ هزار ۵۸۷ رای یعنی ۲۵.۹۱ درصد آرا، منتخب مردم در حوزه انتخابیه رودسر و املش شد.
 
وی گفت : یاسر اسلام دوست کاربندی هم با ۴۴ هزار و ۱۶۱ رای معادل ۳۱.۶۸ درصد آرا در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال و احمد دنیا مالی با هشت هزار و ۱۴۷ رای، ۲۶.۳۳ درصد آرا این شهرستان از حوزه انتخابیه بندرانزلی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.
 
وی عنوان کرد: در شهرستان آستارا هم ولی داداشی با کسب ۱۶ هزار و ۴۷۴ رای نماینده منتخب مردم این حوزه انتخابیه شد.
 
به گفته وی، مهرداد گودرزوند چگینی با ۱۸ هزار و ۷۸۸ رای در حوزه انتخابیه رودبار و سعید رحمت زاده پشتیری با ۲۴ هزار و ۷۶۰ نیز در حوزه انتخابیه صومعه سرا منتخب مردم شدند.
 
شفیعی ثابت افزود : کریم معصومی با ۲۲ هزار و ۵۵ رای در حوزه انتخابیه فومن و شفت، سلمان زارع با ۱۹ هزار و ۲۳ رای در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل و نیز مهرداد لاهوتی با ۲۴ هزار و ۹۳۶ رای در حوزه انتخابیه لنگرود منتخب مردم شدند.
 
وی گفت: نتایج سایر حوزه های انتخابیه گیلان نیز بزودی توسط فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه پس از تایید و توافق با هیات های نظارت شهرستان اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: لیست رائفی پور، بیشترین کرسی‌های تهران در مجلس را تصاحب کرد+اسامی


استان گیلان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۱۳ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد سه کرسی مربوط به حوزه رشت و خمام است و سایر ۱۰ حوزه دیگر هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.  
 
گفتنی است که استاندار استان گیلان آمار واجدین شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد.
 

استاندار گیلان آمار واجدین شرایط رای دادن در ۱۷ شهرستان استان گیلان را به تفکیک اعلام کرد و گفت: در شهرستان ماسال ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۴، لاهیجان۱۴۰ هزار و ۷۱۴، فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱، صومعه سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵، شفت ۴۷  هزار و ۹۴۴ نفر، سیاهکل ۳۸ هزار ۳۴۳، رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹، رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶، رضوانشهر ۵۳۹۰۲، خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴، تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶، بندرانزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷، املش ۳۵۹۴۷، آستانه اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ و در شهرستان آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط هستند.

عباسی همچنین در خصوص واجدین شرایط رای دهنده در شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت واجدین شرایط ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر است .

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.