×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مردم در انتخابات گل کاشتند/ رای پایین مردم به قالیباف و نزدیکانش نشانه اعتراض است

محمدرضا احمدی نماینده منتخب رشت در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

محمدرضا احمدی، نماینده منتخب رشت می‌گوید: برخی می‌گویند رای آقای قالیباف و افراد نزدیک به او پایین بوده و باید منتظر تغییر در کرسی ریاست مجلس بود. باید تاکید کنم که تشخیص مردم، تشخیص درستی بوده است؛ اینکه برخی افراد سرشناس، رای پایینی آوردند، می‌تواند نوعی اعتراض به مشکلات معیشتی و چالش‌های اقتصادی کشور باشد.

محمدرضا احمدی

رویداد۲۴ محمد آیتی: انتخابات مجلس دوازدهم با کمتر از ۴۱ درصد مشارکت مردمی، پایین‌ترین نرخ مشارکت را در بین تمامی انتخابات‌های تاریخ جمهوری اسلامی از آن خود کرده است. در بین کلیه شهرستان‌های کشور، رشت با ۲۲درصد مشارکت مردم، پایین‌ترین نرخ مشارکت را در کشور داشته است. محمدرضا احمدی، نماینده کنونی رشت با ۳۲هزار رای موفق شده بار دیگر از این حوزه انتخابیه وارد مجلس شود. او معتقد است «مردم در انتخابات یازده اسفند گل کاشتند.»

بخش‌های مهم گفتگوی رویداد۲۴ با محمدرضا احمدی را می‌خوانید؛

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن را مایوس کرد

*به‌خاطر حضور پرشور مردم بر سر صندوق‌های رای، به ملت بزرگ و شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و این کارشان، یاس و ناامیدی را برای دشمنان این مرز و بوم، که می‌گفتند مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند،  رقم زد.

* نتایج انتخابات یازدهم اسفند، برآمده از رای مردم است و باید بگویم نظر آن‌ها، درست است. مردم افرادی را در سراسر کشور انتخاب و راهی بهارستان کردند و حتماً شاهد کار و تلاش این نمایندگان در منطقه خواهند بود.

اینکه قالیباف و نزدیکانش رای پایینی آوردند، نشانه اعتراض مردم است

* اینکه عده‌ای می‌گویند مجلس دوازدهم رادیکال‌تر از مجلس کنونی خواهد شد، صحبت‌های دشمنان ما است. هر کسی را که مردم انتخاب کردند و یا در برخی حوزه‌ها در مرحله دوم انتخاب خواهند کرد، انتخابی درست بوده و خواهد بود و حتماً پای آن‌ها هم خواهند ایستاد. نباید به حاشیه‌ها توجه کرد.


بیشتر بخوانید: چرا قالیباف باخت؟ / شش عاملی که باعث شد رئیس مجلس رای اول تهران را از دست بدهد


* برخی می‌گویند رای آقای قالیباف و افراد نزدیک به او پایین بوده و باید منتظر تغییر در کرسی ریاست مجلس بود. باز هم باید تاکید کنم که تشخیص مردم، تشخیص درستی بوده است؛ چه راجع به رییس مجلس و چه در خصوص من که یک نماینده از یکی از شهرستان‌ها بودم. اینکه برخی افراد سرشناس، رای پایینی آوردند، می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. مثلاً می‌تواند نوعی اعتراض به مشکلات معیشتی و چالش‌های اقتصادی کشور باشد و یا حتی انتظارات بالاتر از دولت و مجلس.

* برای اینکه بدانیم آیا آقای قالیباف بار دیگر رئیس مجلس خواهد شد یا نه، باید منتظر دور دوم انتخابات باشیم. باید صبر کنیم ترکیب مجلس دوازدهم، روشن‌تر شود و قضاوت فعلاً زود است.

کسانی که در انتخابات شرکت نکردند هم به نظام علاقه دارند

* من معتقدم مردمی هم که در انتخابات مشارکت نکردند، به اسلام، انقلاب، نظام و وطن‌شان علاقه‌مند هستند. عدم‌مشارکت می‌تواند نوعی اعتراض به عملکرد و رویه‌ها باشد، ولی معنی آن، رویگردانی از نظام نیست. در خیلی از کشور‌هایی که خود را صاحب دموکراسی، تمدن و پیشرفت می‌دانند، مشارکت در انتخابات‌ها، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است. در همین انتخابات اخیر ایران، آمار مشارکت از آن‌ها هم بالاتر بود.

* حضور پرشور و میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بررسی کنید، خواهید دید که توده‌های مردم چطور انقلاب و نظام‌شان را دوست دارند. حال، شاید برخی از همان افراد در انتخابات رای نداده باشند؛ آیا می‌توان نتیجه گرفت عدم‌مشارکت در انتخابات یعنی مخالفت با نظام؟

* مردم اگر در موضوع امنیت کشور احساس خطر کنند، همه پای انقلاب هستند و این همبستگی را در ۲۲ بهمن که اتفاقاً از آن روز هم خیلی نگذشته است، دیدیم. مردم شاید اعتراض داشته باشند، اما با حضورشان در انتخابات یازدهم اسفند در برابر مشارکت مردمان کشور‌هایی که خود را متمدن و پیشرفته می‌دانند، گل کاشتند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.