×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال شهرداری گرگان شامگاه پنجشنبه گذشته با پیروزی برابر الشرطه عراق در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت های سوپرلیگ غرب آسیا به مرحله نهایی این مسابقات راه یافت. این تیم شامگاه یکشنبه هم در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر ایران در مصاف با لیموندیس شیراز به برتری دست یافت و یک گام به حضور در مرحله نیمه نهایی نزدیک تر شد.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: همیشه پیش از آغاز فصل و برگزاری نخستین دیدار به بازیکنان می گویم که در هفته نخست به صورت صد درصد و در هفته های دوم و سوم تا حد خیلی زیادی همه تیم ها خود را مدعی قهرمانی می دانند و حتی تیم های ضعیف تر هم این نگاه را نسبت به خود دارند. اما هرچه مسابقات پیش می رود، کیفیت تیم ها در برگزاری دیدارها، تفاوت آنها را مشخص می کند.

وی تصریح کرد: این موضوع و چگونگی نگرش به آن برای تیم های مدعی در همان هفته های نخست خیلی مهم و تعیین کننده ا ست. برای مرحله پلی اف مسابقات هم همین نوع نگاه حس می شود طوریکه تیم های پایین تر وارد دنیای جدیدی برای خود متصور می شوند که می تواند برای تیم های بالاتر خطرناک باشد.

سرمربی تیم شهرداری گرگان که تیمش به عنوان صدرنشین مرحله مقدماتی با تیم هشتم این مرحله (لیموندیس) در پلی آف روبرو شد، ادامه داد: با علم به این موضوع می دانستیم که مرحله سختی در پلی آف (یک چهارم) خواهیم داشت و باید به هر طریق بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم تا به سلامت از آن عبور کنیم. منظور از به سلامت عبور کردن هم صرفا کسب پیروزی نیست بلکه منظور این است به گونه ای بازی کنیم و امتیاز لازم را بگیریم که تلفات روحی و جسمی نداشته باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه دیدار پلی آف شهرداری گرگان با لیوندیس از رقابت های سخت تیمش در لیگ برتر بود، تصریح کرد: به خصوص که ما در فاصله کوتاه با این بازی، در مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ غرب آسیا حاضر شده بودیم و از این بازی و سفر آن بازگشته بودیم. بدون استراحت وارد پلی اف شدیم و باعث شد خیلی جدی تر به این بازی نگاه داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که بازیکنانش با تعهد در این بازی حاضر شدند و مقابل حریف قرار گرفتند، یادآور شد: بازیکنانم یاد گرفته اند که با قلب شان بازی کنند و به همین دلیل نتیجه گرفتند. شاید هم آنها ببازند اما یاد گرفته اند که با تعهد بازی کنند. در این بازی هم فقط تلاش و تعهد بازیکنان باعث شد که پیروز شویم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در مورد لیموندیس گفت: تیم خوبی است، یک بازیکن خارجی دارد که شاید اسم و رسم و قیمت آنچنان بالایی نداشته باشد اما خیلی باکیفیت است. به نظرم جزو سه نفر برتر گاردراس های لیگ است. این تیم چند بازی ایرانی خوب هم دارد. در کل لیموندیس تیم خیلی خوبی است.

وی افزود: در هر صورت با وجود سختی و خستگی هایی که داشتیم، این بازی را بردیم. حالا هم صرفا به فکر بازی روز سه شنبه هستیم تا بازهم بتوانیم با فشار روحی کم و بدون استرس بازی را ببریم. ما تلاش مان را خواهیم داشت.

هاشمی در مورد چگونگی برگزاری پلی اف لیگ برتر بسکتبال و اینکه «ـزمان بندی برگزاری دیدارهای این مرحله و فاصله کم میان دیدارها مورد تایید است؟»، گفت: به نظر من که برنامه خوبی است و اصلا فشردگی ندارد که باعث خستگی تیم ها شود. ما باید بگیریم که یک روز یا دو روز در میان بسکتبال بازی کنیم. خستگی در این شرایط معنی ندارد. بپذیریم حرفه ای را انتخاب کرده ایم که خستگی و اسیب دیدگی دارد. نمی خواستیم با این موارد مواجه شویم باید کارمند می شدیم. مفهوم خستگی در بسکتبال بی معنا است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان تاکید کرد: باید نگاه حرفه ای به بسکتبال داشته باشیم. منِ مربی نباید فقط از بازیکنان شاخص و خوب استفاده کنم بلکه باید شرایطی مهیا شود که در طول یک فصل چند بازیکن خوب و شاخص وارد چرخه ملی شوند. این نوع برگزاری بازی ها است که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. خود من حتی متقاضی این بودم که مسابقات به صورت ۴ از ۷ باشد. بازی زیاد لازمه بسکتبال ایران است.

وی در ادامه در مورد فینالیست شدن شهرداری گرگان در سوپرلیگ غرب آسیا نیز گفت: به فینال رسیده ایم اما به نظرم هنوز کار خاصی انجام نداده ایم. زمانی می توانیم مدعی موفقیت در این مسابقات شویم که کار را به طور کامل به سرانجام رسانده باشیم در حالیکه ما تازه وارد فینال شده ایم. شاید این از جاه طلبی من و بازیکنانم باشد اما وقتی فینال را هم با موفقیت کامل تمام کردیم می توانیم مدعی شویم که کار را تا حدی به سرانجام رسانده ایم.

هاشمی با اشاره به اینکه هدف شهرداری گرگان رسیدن به مرحله نهایی مسابقات باشگاه های اسیا است، تصریح کرد: مرحله بعدی رقابت های باشگاهی آسیا خردادماه با حضور نمایندگان جنوب آسیا، غرب آسیا، آسیای میانه و منطقه هند به صورت متمرکز برگزار می شود. تا آنجا که من می دانم دو تیم برتر این رقابت وارد دور نهایی باشگاه های آسیا می شوند که اواخر شهریور برگزار می شود. این هدف ما است که البته برای آن نیاز به تقویت تیم با جذب بازیکن خارجی جدید داریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.