×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
متن عجیب روزنامه همشهری درباره مردم فلسطین

روزنامه همشهری نوشت: عبرت این ماجرا برای همه آزادی‌خواهان همین گزاره است: ما که آخر خواهیم مُرد و به قتل خواهیم رسید، چه کوتاه بیاییم و سازش کنیم و چه مقاومت کنیم و بجنگیم؛ پس بگذارید در سنگر مبارزه و جهاد، خون‌مان ریخته شود.

متن عجیب روزنامه همشهری درباره مردم فلسطین

رویداد۲۴ به گزارش همشهری، یک سؤال بزرگ در اذهان، شکل گرفته است. مگر حماس نمی‌دانست حمله به اسرائیل، منجر به این فجایع عظیم خواهد شد؟ مگر نمی‌دانست اسرائیل پس از این حمله پیش‌دستانه، بهانه‌ بزرگی به‌ دست خواهد آورد که با تمام توان غزه را بکوبد و زن‌ها و کودکان را به خاک و خون بکشد؟ او که می‌دانست اسرائیل، جانی و قاتل است پس چرا پرونده جنگ جدیدی را گشود که معلوم نیست با چه سرانجام و در چه زمانی پایان می‌یابد؟ پاسخ، در انتخاب میان این دوگانه نهفته است: «سازش» یا «مقاومت»؟ هزینه سازش بیشتر است یا هزینه مقاومت؟

این روزنامه در ادامه افزوده است: هم در منطق دینی ما و هم در تجربه حماسی تاریخ، اثبات شده که هزینه سازش و کنار آمدن به‌ مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و مبارزه است. ملت فلسطین مادام که خود را محصور و ذلیل می‌دید و از ترس سیلی سخت اسرائیل دم بر نمی‌آورد بیچاره و آواره بود؛ خون می‌داد و با اشک، عملکرد برخی رهبران سیاسی سازشکار خود را مرور می‌کرد، اما امروز عزت از‌دست‌رفته را بازیافت و هویت مبارزاتی‌اش تولدی دوباره یافت. عبرت این ماجرا برای همه آزادی‌خواهان همین گزاره‌ است: ما که آخر خواهیم مُرد و به قتل خواهیم رسید، چه کوتاه بیاییم و سازش کنیم و چه مقاومت کنیم و بجنگیم؛ پس بگذارید در سنگر مبارزه و جهاد، خون‌مان ریخته شود که خون مجاهدان شهید است که تاریخ‌ را به ساحل آرامش و صلح و سعادت می‌رساند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.