×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تحریم وزیر ورزش غیرمنصفانه بود/ منتظر حکم تیم فوتبال امید هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک که اخیراً طی سفر به سوئیس با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو داشت در مورد این نشست و صحبت‌های مطرح در آن توضیح داد.

وی در آغاز نشست خود گفت: عرف کمیته بین المللی المپیک این است که وقتی رئیس جدیدی در کشوری انتخاب می‌شود یک تا ۵ ماه فرصت می‌دهند تا بازدیدی از ساختار IOC داشته باشد. دیدار انجام شده در این راستا بود به خصوص که در پیام تبریک هم اعلام کرده بودند که منتظر دیدارتان هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: همچنین در رابطه با ناآرامی‌هایی اخیر و مثلاً اینکه الان ورزشکار به مرگ تهدید شده است، مسائلی مطرح شده بود که البته کذب بود. اینها مسائلی بود که درباره آن صحبت شد.

خسروی وفا در مورد رژیم صهیونیستی و اینکه آیا توماس باخ در مورد عدم رویارویی با نمایندگان این کشور متقاعد شد؟ گفت: هیچ وقت اتفاق نظر نداشتیم. موضوع را دولتی مطرح نکردیم، در اولین نشست گفتیم که موضوع مذهبی و اعتقادی است و مربوط به دولت نیست که بخواهد دستور بدهد. اینها را که مطرح کردیم متقاعد شدند، حتی به علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی هم وقتی از من نظر خواست همین را گفتم، طی سی، چهل سال گذشته نتوانستیم این را ثابت کنیم که دولت دخالتی در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: آنها نسبت به من به واسطه ریاست پارالمپیک نگاه مثبت داشتند و این را گفتند که IOC خط قرمز دارد و اینکه دولت نباید دخالت داشته باشد، اگر روسیه محکوم شد به خاطر دخالت دولت بود. منشوری وجود دارد که در دوره قبل امضا شد و باید به آن پایبند باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تیم فوتبال امید و سرپرستی این تیم که فدراسیون فوتبال هم تایید کرده است گفت: پیشنهاد ما حبیب کاشانی بود که خوش نام بوده است، چند ماه است گزینه خود را معرفی کرده‌ایم و منتظر حکم هستیم چون توافق صورت گرفته است. مهدی تاج باید زودتر این کار را انجام دهد. اختلاف نظری خارج و داخل فوتبال نیست؛ فقط باید زودتر حکم زده شود تا وقت از دست نرود.

خسروی وفا در مورد تحریم وزیر ورزش ایران تصریح کرد: خیلی غیرمنصفانه این تصمیم گرفته شده است. وزیر سابقه سیاسی ندارد و فقط ورزشی بوده است. این تصمیم نشان می‌دهد آنها سیاسی رفتار می‌کنند نه ما. شاید هر کس دیگری را تحریم می‌کردند من واکنشی نداشتم اما نسبت به وزیر این‌طور نیست.

وی در خصوص بودجه ورزش با بیان اینکه این بودجه نسبت به تورم و حجم فعالیت‌ها رشدی نداشته است، خاطرنشان کرد: به لحاظ رقمی، بودجه رشدی نداشته است و به لحاظ فرهنگی اصلاً پاسخگو نیست،

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: کمیته ملی المپیک در جهت استقلال می‌تواند از دولت کمک بگیرد به شرط اینکه در امور ورزش دخالت نکنند، این بودجه جوابگوی فعالیت‌ها نبوده و در این دوره هم نیست. بودجه ورزش کشور با توجه به رشد ارز، رشد زیادی نداشته است. این بودجه که پاسخگو نیست و اگر زیر بودجه وزارت ورزش هم باشد که باز بحث ورود دولت مطرح می‌شود. امیدوارم در این ردیف قرار نگیریم چون خلاف منشور است. بازهم می گویم این بودجه جوابگوی جامعه پویا و جوان ما نیست.

ادامه دارد…

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.